Jak měnit pokémony - VBAlink |
Každý z nás jistě zatoužil, aby si i na počítači mohl měnit pokémony. Dlouhou dobu to bylo možné jen pomocí emulátoru TGBDual - ve kterém bylo ovšem možné měnit jen hry na pro GameBoy a GameBoy Color. Nyní vymysleli nový emulátor, respektive vylepšení starého - VBAlink. Pomocí tohoto emulátoru lze spojit i hry pro GameBoy Advance (tedy například vyměňovat Pokémony mezi GBA hrami)!
Co je tedy potřeba?
- Stáhněte si emulátor VBAlink
- Rozbalte ho do složky
- Do stejné složky zkopírujte "ROM" programy her (.gba, případně .ips) a pozice uložené ze hry (.sav)
- Přejmenujte pozice .sav tak, že pro první hru změňte koncovku na .sa1 a pro druhou na .sa2 (před koncovkou se musí jmenovat stejně jako "ROM" soubor hry)
- Nyní spusťte emulátor VBAlink dvakrát
- Zkontrolujte v každém z nich nastavení ukádání (pro GBA Pokémon hry je nutné mít nastaveno v menu Možnosti->Emulátor->Typ ukládání: Automaticky a Flash128k), dále je třeba nemít nastavenu pauzu, když je okno emulátoru neaktivní (v menu Možnosti->Emulátor: Pauza pokud neaktivní - tato volba nesmí být zaškrtnuta!).
- V každém z emulátorů je rozumné si nastavit jiné klávesy pro ovládání (Doporučuji alespoň nastavit pro každý vlastní klávesy pro tlačítka A a B. Nastavení provedeme opět z menu Možnosti->Joypad->Nastavit->1...
- Do prvného emulátoru načteme první hru do druhého tu druhou (v našem případě je první FireRed a druhá Emerald)
- V každém emulátoru načteme uloženou pozici a dojdeme do místa, kde by na GBA probíhala výměna přes kabel. Pokud jsme nenastavili v druhém emulátoru jiné ovládací klávesy a ovládáme oba naráz, stačí jeden emulátor zminimalizovat, dostat se v druhém kam je třeba a naopak. Pokud jsme v obou emulátorech na místě výměny, oba zaktivněme a postupujme jako při klasické výměně GBA propojených kabelem.
Známé problémy
1. Jak vytvořím SAV soubor? Moje uložené pozice mají koncovku SGM?
SGM je takzvaný "snapshot". Takovéto uložení je možné jen z emulátoru a nezáleží na hře. Emulátor prostě zastaví emulovaný program (hru), uloží odkazy na místo zastavení (aby pak věděl odkud pokračovat) a veškerý obsah paměťí. Snapshot lze provést kdykoliv za běhu libovolného emulovaného programu. Oproti tomu existuje možnost ukládat přímo funkcí ze hry. Každá hra může ukládat jinak (některé hry nemusí vůbec) a emulátor pouze směruje takto ukládaná data do souboru na disk, místo nějaké paměti v kazetce. V
případě Pokémonů je zcela nutné před výměnou správně uložit ze hry. To lze provést z menu hry (tam co najdete Pokédex, vaše Pokémony atd..) položkou SAVE (potvrdit..)
2. Chci uložit z menu hry, ale píše mi to nějakou chybu...
Toto se může stát, pokud jste rozehráli Pokéhru se špatným nastavením ukládání a ukládáte z menu emulátoru do SGM. Typicky tento problém nastává u her FireRed a LeafGreen, hra vypíše že paměť pro ukládání je vadná, ať ji vyměníte a neuloží se. Oprava nastavení emulátoru bohužel nepomůže, snapshot pozice už obsahuje špatné informace o paměti pro ukládání. Pokud nechcete hrát celou hru znova, pošlete váš SGM snapshot na mail lisakvuk@centrum.cz, lze to opravit ale není to tak snadné, aby na to šel udělat obecný návod pro každého. Opravenou pozici vám během několika dní pošlu zpět.
3. Přejmenoval jsem své uložené (.sav) pozice podle návodu, ale při pokusu o načtení mi hra napíše chybu...
Pokud se jednalo skutečně o správné SAV pozice, pak šlo pravděpodobně o uložení se špatným nastavením emulátoru. Hry Ruby, Sapphire a Emerald jsou schopny ukládat i při nastavení Flash64k. Bohužel v klíčových momentech jako po dokončení ligy nebo v případě výmeny takto uložená pozice nestačí. Že je to tento případ poznáte i podle chybové hlášky při pokusu o pokračování hry z takto uložené pozice. Objeví se chyba (data corrupted..), lze ji však odklepnout a pokračovat v hraní. Řešení je stejné jako v předchozím případě. Pošlete mi SGM pozici vaši hry na mail, ukládání opravím a opravenou verzi vám pošlu zpět.
|
|
Zpět na seznam návodů |
|