Fórum
Nová pokémoní Desková hra - Pokemoní Aréna
Ahoj všichni pokémoňáci, už je to dlouhá doba, co jsem se pokoušel na pokémonním čundru o dračí doupata a během těch dvou, tří let jsem se snažil i mezi tím dělat pokédeskovky, ale až do teď (snad) se mi nic uspokojivého bohužel nepovedlo. Moje nová pokédeskovka má dočasné jméno Pokémonní Aréna, protože plocha se podobá aréně, která je symetrická jak po osové, tak středové souměrnosti. A abych nezapoměl zmínit kolik pokémoňáku může mojí deskovku hrát najednou: hra je pro 2-4 hráče.
Něco o pokémonech: Prozatím přidávám do mé deskovky každého pokemona, který má v 1. generaci v rodině 3 pokémony, tedy Basic, Stage 1 a Stage 2. Ano, pokemoni se budou moct evolvovat.
Něco malého k bojovému systému: Každý pokémon ma svých 5 hlavních statistik a dva útoky, ze kterých si můžete libovolně vybírat.
HP: Každy pokémon má daný počet životů, které když mu klesnou na nulu tak zemře (pokémon je vyřazený ze hry a hráč který ho používal prohrál). Pozor momentálně není u většiny pokémonů (asi až na dva) nijak možno získat zpátky životy, kromě evolvování, při kterém pokemon dostane 2 hp zpět .
Energie: energie je to druhé nejdůležitější co potřebujete hned po HP. Energii využíváte na pohyb, dopňování štítů a nebo útočení. Každý pokemon má svůj maximální počet energie a každému pokemonovi se doplní 1 energie (2 pokud neprovede žádnou akci) na konci jeho tahu.
Štíty: když má na sobě pokémon štít, tak mu příští útok dá o 3 zranění méně(bylo testováno na sraze a uvídí se jak se pozmění ještě více) (pokud není speciálně řečeno jinak). Každý pokémon má své maximum a nemůže ho nijak přesáhnout. Štíty se získávají pomoci energie a cena prozatím není specificky daná. Prozatím se dost často mění.
Exp: Exp jako skoro v každé hře se využívá na evolvování a tak je tomu i tady. Každý pokemon, který není evolvovaný na svou poslední fázi (nepočítaje Megaevoluce a pokemony z jiné než první generace) se může vyvinout a získat tak jiné útoky a jiné statistiky. Exp (jeden) se získane po použítí útoku který zasáhne nepřátelského pokémona i když má ten útok demage 0. Při vyřazení jiného pokémona získane pokémon který dal poslední zásah do tohoto vyřazeného pokemona bonus 1 - 2 Exp navíc (ještě se uvidí)
Pohyb: co by byla hra bez možnosti se pohybovat. Pohybovat se dá jen svisle a vodorovně. Za pouhou jednu energii se můžete pohnout o určitý počet políček. Ale pozor pouze 2x za tah.
Omluvte moji gramatiku je to dlouhé a nebaví mě to kontrolovat, jestli najdete nějaké gramatické chyby napište mi do soukromky (ne sem). Sem pište cokoliv k tématu. Díky :) Zpráva byla změněna dne 06.03.2017 v 23:23:59
John Beakthe Nearly Ultimate One |
Pokémoni neumírají; omdlévají.
[2] John Beak: Pokémoni se jedí. Při tom také neumírají ale jen omdlévají?
[4] Vložil Dratini dne 02.03.2017 v 12:52:01, OdpovědětIP hash: 35f271cf6d62cd12
Chtělo by to ještě časem dodat pár věcí: - jak přesně vypadá aréna, v níž se hra odehrává - jeden "krok" znamená pouze svisle/vodorovně, nebo se smí i šikmo? - statistiky jednotlivých pokémonů - nějakou kartičku pokémona na ukázku, která by byla hezky popsaná a bylo by vidět, kde lze najít kterou jednotlivou statistiku - jak lze získat expy Některé věci už sice já osobně vím (hru jsem s Raichuem testoval), ale nejsou zde napsané a ostatní to možná neví. Zpráva byla změněna dne 02.03.2017 v 12:52:09
John Beakthe Nearly Ultimate One |
Těším se na testování na srazu.
Já už jsme s Raichu hrál jakousi demoverzi, nebyla to špatná hra, až na pár drobností, které už teď nějak poladil. Podle mě bude nejlepší to zkusit, z popisu si člověk neudělá dobrou představu..
And tonight we can truly say... |
[1] MisaRaichu: Pokémoni většinou neumírají během boje (moje fan fikce toto připouští ale záleží na situaci) a mrzí mě, že si na to téměř nikdo nedává pozor. Jednak je to opravdu zásadní rozdíl a jednak to prostě zavání tím, jak chce někdo hrát, ale patrně ho asi nezajímá, co to je, „prostě nějaký Pokémon je vyřazen, tak ho prostě zabili“
Dva útoky na Pokémona je buď inspirace Pokémon GO nebo TCG ani v jednom případě to bohužel není originální. Samozřejmě nejde moc čekat, že tohle někdo originálním a zároveň vyváženým udělá, nicméně určitě existují způsoby, jak to trochu oživit. Není to ani tak výtka, spíš jen takový námět k přemýšlení
Max HP 16 je málo do budoucna variabilní. Dost možná i málo variabilní za této situace s tímto počtem Pokémonů. Pokémoni zkrátka nebudou mít prostor, jak se od sebe lišit, což vyhlíží trošku monotónně.
Schvaluji bod energie (byť se to mohlo jmenovat trochu méně víceznačně ^^ ), protože toto je zcela logické, někam se někdo pohne, tak musí vydat nějakou energii. Bohužel špatné je, že se zde podle toho, co tu je napsáno pracuje jen s množstvími 1 a 2, co se doplňují. Například energie u štítů není zmíněna nijak, je však potřeba vědět, kolik štítů, za kolik energie a tak no. U pohybu je napsáno, že max 2 za tah. To je v pořádku.
O získávání Expů tu není nic stejně jako o boji jako takovém, posílání útoků, jaké jsou tam útoky, jak se chovají, co mohou dělat se štíty, kolik se získává expů a tak, tato část hry tu není zmíněna ani nijak jinak vyřešena, je IMHO potřeba ji dodělat.
Vůbec popis hry vypadá trochu polovičatě, pokud tu nejsou zmíněna pravidla nebo jiné věci, které se ve hře používají, je potřeba je sem dát všechna. Podle toho, co tu je napsáno, si nedokážu představit, jak hra funguje a nedokážu si představit tu hru.
Abych to shrnul, přijde mi to jako normální Pokéhra, jak je na konzolích s výjimkou toho, že jsou tam 2 útoky místo 4, že mohou hrát 4 hráči najednou v jedné aréně proti sobě navzájem a že je tam prvek pohybu (který však má menší význam, pokud útoky na dálku nemají omezený dosah). Upřímně, mě by hra asi nebavila, ale věřím, že jiné Pokémony by mohla :)
EDIT: Zapomněl jsem dodat, že si nedokážu představit, proč by Pokémon mohl mít štít, přijde mi to též jako převzaté z něčeho jiného nePokémoního, popřípadě z něčeho Pokémoního, co já neznám. Zní to, jako kdyby každý Pokémon měl schopnost vytvořit proti sobě bariéru, která ho ochrání před téměř čímkoliv. Totéž se ale v pseudorealitě anime stane, pokud Pokémon blokuje útok, několikrát to tam je vidět, jak je útok zablokován (např rukou nebo jiným útokem, který není barrier nebo něco podobného) a Pokémon nevypadá, že by byl zraněn.
Zpráva byla změněna dne 02.03.2017 v 14:43:22
Ahoj velice vám děkuji za vaše názory a upomínky a pokusím se je napravit či odpovědět.
[7] CoolGrovyle: [5] John Beak: Ano pokemoni neumírají ale omdlévájí ale v tom momentu co jsem to psal jsem nemohl přijít na ten správný výraz a proto sem se to pokušel napravit tou závorkou za tím :)
[7] CoolGrovyle: Ano dva útoky na pokemona není zrovna moc a ano je to inspirována kartičkamy protože vem to že ty moje kartičky nechci mít moc velký a prozatím nemám dodělaný jejich vzhled.
Ano 16 HP sice není moc a prozatím to nebude mít moc velké rozdíly ale vem si to že prozatím jsem na úplném začátku mé pokehry, která se dostala nad ostatní mé nápady a které se mi nelíbily protože byly moc složité.
Děkuji štíty a exp upravím (dopíšu info co chybí).
Štíty jsou kvůly tomu že kdyby nebyly tak si to představ. Postaví se dva pokemoni vedle sebe a za 2 útoky jeden zabije toho druhého (neříkám že to musí bít štítky to se může v budoucnu změnit)
[4] Dratini: Ano dratini doplním.
Děkuji a prosím neřešte gramatyku (alespoň né sem ale do mé soukromky)
Edit: Aby jste nemusely si číst můj první příspěvek pořád do kola vše co bude nové (Asi dva dny staré bude napsané tučným písmem. Zpráva byla změněna dne 02.03.2017 v 21:10:58
*flop* |
[9] Vložil Eliv dne 02.03.2017 v 21:39:36, OdpovědětIP hash: 2c547cac043b6b3
Udělej z toho Hearthstone s pokémony, to se určitě bude líbit víc :^)
And tonight we can truly say... |
[8] MisaRaichu: Ohledně poznámky o nápadech, které se ti nelíbily, protože byly složité: V jednoduchosti není vždy síla, příliš mnoho jednoduchosti - což IMHO tvá hra má - škodí také, chtělo by to zdravým způsobem zesložitit.
Ohledně štítů naprosto tvou poznámku nechápu. Kdyby nebyly štíty, tak by to bylo IMHO pseudo-reálnější, než schopnost, kterou Pokémoni obvykle nemají, kterou jsi tam přidal. Pokud jsi měl na mysli, že by byly boje moc krátké, to by stačilo vyřešit propracovanějším bojovým systémem, nikoliv prvkem, který podle mého názoru není Pokémonní, je mimo pseudo-realitu Pokémonů, je trošičku neoriginální (není to výtka, spíš poznámka o tom, že podobný koncept má např. Borderlands) a já osobně z něj nemám příliš dobrý pocit :)
[11] Vložil Dratini dne 02.03.2017 v 22:06:16, OdpovědětIP hash: fa5a782346d5e7d
[10] CoolGrovyle: No ta složitost (možná bych to spíš nazval "komplexnost") plyne ze statistik a útoků těch jednotlivých pokémonů. Já už jsem mnohé z nich viděl, takže vím, že hra úplně jednoduchá (co do promýšlení strategie) není - je zde plno možností a není vždy snadné si promyslet, která je ta optimální. -- Navíc když hraje více hráčů, jedná se o hru sociální - jde o to snažit se komunikovat s druhými hráči a snažit se uzavírat dohody o neútočení, spolčovat se proti někomu, ve vhodnou chvíli příměří přerušit, umění diplomacie, atd. Je to tím pádem i o psychologii a znalosti druhých lidí, s nimiž hru člověk hraje. -- Naopak jednoduchost herní mechaniky beru jako plus - hra by měla být intuitivní, co se vyhodnocování jednotlivých akcí týká. Jinými slovy: člověk by neměl půl hodiny přemýšlet a počítat, co se vlastně (po započítání všech složitých efektů) stalo. V PC hře kombinace mnoha efektů nevadí (člověk i bez složitého počítání vidí výsledek), ale do deskovek to IMHO moc nesedí. Zpráva byla změněna dne 02.03.2017 v 22:08:50
John Beakthe Nearly Ultimate One |
[10] CoolGrovyle: To je zajímavé, mně naopak přišla ta základní mechanika spíš složitější, než by bylo potřeba (hratelnost zajišťuje velké množství vlastností místo dobré základní vyváženosti). Ale na nějaký soud si musím počkat, až to uvidím v praxi. Ono to není lehké navrhnout dobrou abstraktní hru, která není příliš jednoduchá ani příliš těžká a nic nekopíruje.
And tonight we can truly say... |
[12] John Beak: [11] Dratini: Vemte prosím na vědomí, že já hru nehrál a soudím podle toho, co tu je napsáno. A ohledně vyhodnocování a nějakých ústních paktech (které jsou IMHO poměrně peculiar, co se týče deskové hry - v počítačové hře je to normálnější) se tu nepíše ani zblo. A ani tak nevidím skutečně nic složitějšího, než hraní normální Poké hry kromě rozdílu, které jsem výše uvedl. Navíc zesložitění, které jsem jmenoval se týkalo bojového systému a nikoliv celé hry. Systém bezprostředního vyhodnocení souboje (nikoliv prevyhodnocení, které si hráč provede v hlavě, a kterých bude pravděpodobně více, protože hráč zvažuje více možností) mi z toho, co tu je nepřipadá nijak složitý. Rozhodně ne dost složitý na to, aby vykompenzoval štíty, které jsou IMHO nereálný nesmysl, ale prosím neberte to jako nějakou drsnou kritiku, je to jen můj názor a je ovlivněn tím, že já nejsem trenér ale Pokémon :). Zkrátka hru jsem nehrál, nevím, co všechno se vyhodnocuje. :)
Jak je desková hra příliš složitá, stává se nudná a hlavně nevhodná na akce, jaké obvykle Pokémoni pořádají. Já jsme už jakousi "alfa verzi" Raichu hry hrál a nepřišlo mi to špatné. Na první pohled může odrazovat příliš mnoho ukazatelů něčeho (jsou tam asi 4 druhy "žetonů"), ale v praxi to nebylo tak strašné. Co se týká 2 útoků atd.. nemusí se vše co vznikne s Pokémony držet hlavní herní serie. Třeba v Pokémon Rumble má Pokémon také právě max. 2 útoky (A a B). A originalita je podle mě spíš právě v tom, že někdo něco udělá po svém a ne v tom že se bude držet systému známého z her. na druhou stranu souhlasím, že vyřazení ze souboje by v Pokémonech nemělo být nazváno "smrtí".. to ale ve hře ani nikde řečeno není, spíš jen Raichu tady použil nevhodné slovo.
And tonight we can truly say... |
[14] lisakVUK: Tu poznámku o té originalitě nechápu, protože jsem nezaznamenal, že by někdo tvrdil, že je Raichuův převzatý nápad s útoky originální. Ani, že by originalita spočívala v přebírání známých věcí. Pokud je to na mě, je možné, že jsem něco někde nešikovně formuloval, ale je přece jasné, že je originální, když někdo něco udělá po svém :) Zopakuji, že za neoriginální jsem označil jednak počet útoků a jednak tak trochu provedení hry, které mně osobně přijde podobné jako normálně hra na konzoli. Ale já jsem ji nehrál, takže nemám dost informací :) Plus o nějakých žetonech se tu též nepíše... Celá má dezinofrmace a dezinformace dalších lidí a Pokémonů spočívá právě v tom, že v tomto článku není ani zdaleka všechno, co hra obsahuje, podle toho, co mi říkáš ty i další lidi, kteří hru hráli :)
EDIT: Chválím obě tučné novinky, ty se zdají být dost k užitku :) Až na malinký detail vtom, že tam stále není napsáno kolik XP se vlastně získává. Jsou tam řečeny jen bonusy za poražení :) Zpráva byla změněna dne 03.03.2017 v 21:25:40
[15] CoolGrovyle: Děkuji za upoznění. Sice je to jeden exp a jde to vyvodit z toho slova ale radši to hned upravím aby bylo o nejasnost míň :)
Ahoj všichni, omluvám se ale zítřejší test se nejspíš nebude konat (nastaly jisté problémy s různýmy pokemonů. Samořejmě se to pokusím co nejdříve opravit), ale určitě ji přinesu aby jste se na ní mohly alespoň kouknout. Doufám že to stihnu opravit aby jste si jí mohly vyzkoušet. :)
John Beakthe Nearly Ultimate One |
Díky za přinesení hry na ukázku. Hra mě bavila, ale byla příliš na dlouho. Utvrdil jsem se v pár pozorováních, která jsem měl i s částečnou informací ze začátku: - Fungovalo by to líp, kdyby to bylo naprogramované a ne jako deskovka. Toho vyhodnocování je tam hodně. Aspoň, že se nemusejí počítat žádné složitější věci. - Na můj vkus je tam pořád těch pravidel moc. Jsem minimalista. Zajímavé je, že ty štíty, ač nedávají moc smysl v rámci kánonu Pokémonů, by šly pěkně vysvětlit kdyby ta hra místo toho byla v nějakém fantasy nebo sci-fi světě. Jinak k současnému vyvážení hry zopakuji, co prohlásil někdo ke konci srazu - momentálně to je jako by byli všichni pokémoni defenzivní. Pokud chceš hru zrychlit, chce to udělat defenzivy celkově slabší. Třeba snížit efekt štítů. Naopak co se mi velmi líbí je, jak je vyvážené riziko a zisk, pokud se rozhodne hráč více bojovat s ostatními. Riskuje, že ho dřív zabijí, ale když to zahraje správně, je odměněn tím, že se dřív vyvine. Rád pomůžu hru vyvážit. Žel nemám příliš mnoho času.
Přidat příspěvek
|
|