Fórum
Projekt Kapépří
[1] Vložilo Sanky dne 02.11.2016 v 11:47:55, OdpovědětIP hash: ca0866cd4825a0a2
Co kdyby hry Pokémon Red a Blue vyšly v češtině? Ne, nejedná se o běžný překladatelský projekt. Představte si univerzum, ve kterém dostaly původní Pokémoní hry plnohodnotnou lokalizaci do češtiny. Projekt Kapépří má být něco jako okénko do takového světa. Nebavíme se zde o překladu tak nějak napůl, ve kterém nejsou přeloženy předměty jenom proto že by to mohlo někoho zmást. Stojím si za tím, že aby takový projekt měl smysl, je potřeba ho udělat se vším všudy a bez kompromisů. Někdo, kdo ohrne nos nad překladem útoků si může, konec konců, jít zahrát originál. Proto jsem se rozhodl, že budeme překládat i jména Pokémonů. Cílem projektu není vytvořit nějakou novou terminologii pro komunitu, rozhodně neočekáváme, že vzniklé překlady se začnou nějak používat. Spíš by měla být vzniklá hra samostatný celek, něco, co si půjde zahrát a bude to nový zážitek i pro někoho kdo zná dobře originály. Proto se nebojíme rušit zavedené překlady, a to nejen české ale i anglické, pokud to bude za účelem lepšího celku. Překlady videoher, obzvlášť fanouškovské, strašně často trpí různými technickými omezeními. Můj osobní cíl je zajistit, aby Kapépří bylo po technické stránce zvládnuté co nejlépe. To znamená kompletní podporu češtiny, včetně diakritiky, délky slov, skloňovní, zájmen atp. V rámci možností bude gramatika co nejlepší (a možnosti jsou široké). Proč verze Red a Blue a ne nějaké novější? Jedná se o první hry série a já osobně jsem přesvědčen, že se zaroveň jedná o hry nejlepší. Myslím si, že jsou nadčasové, a pokud má smysl překládat nějak hry ze série, tak jsou to právě tyto. Projekt bude mít zhruba tuto strukturu: - Pokémoni - kategorie sama o sobě, překlad jmen Pokémonů je asi nejtěžší oříšek a bude nad ním spousta debat
- Terminologie - sem spadají překlady tahů, předmětů, typů, míst, trenérů, statusů a tak podobně
- Dialogy - textu ve hrách je hodně, ale dá se dělat po částech a pokud bude vyřešená terminologie, nepotřebuje příliš diskuze
- Programování - zapomocí disassembly her budu vkládat překlady a upravovat kód tak aby splňoval požadavky
Ideální by bylo postavit vlastní webové rozhraní na podávání návrhů pro překlad, včetně nějakého hlasování a komentářů, ale bohužel vážně nemám čas a kapacitu něco takového dát dohromady. Pokud někdo nezná existující SW, co by na projekt byl vhodný (ne, Transifex nebo Pootle nejsou dobré), pojedeme klasicky na Google Docs. Pokud máte nějaké nápady nebo se chcete zapojit, můžete se zde ozvat. Protože projekt vedu, budu zodpovídat i dotazy o jeho směru. Zpráva byla změněna dne 02.11.2016 v 11:48:37
[99] Vložil Dratini dne 28.01.2017 v 20:37:29, OdpovědětIP hash: fa5a782346d5e7d
[98] Sanky: No to první byl omyl, to jsem mu následně vysvětlil, že ten návrh patří jinam. Podobně i s těmi liky jsem mu vysvětlil, že se dávají jen tehdy, když se někomu návrh líbí (a ne jen protože je někdo kamarád, jako to bývá na různých jiných sociálních sítích). -- Pokud jde o uhozené návrhy, tak zde ale nesouhlasím, tohle je ryze subjektivní věc a třeba jiným lidem návrh uhozený nepřijde. Pokud se ti návrh nelíbí, přece mu můžeš dát dislike, netřeba ho hned mazat. Mimochodem mě se některé jeho návrhy i líbily. -- Pokud jde o klíč, o ten jsem tě nežádal ani já. Dostal jsem ho od někoho jiného (nebudu jmenovat). Infernapovi jsem dal klíč já (nevěděl jsem, že se jedná o polosoukromou záležitost). Vzhledem k tomu, že v projektu je registrovaných přes 25 lidí, nepřipadá mi záležitost příliš soukromá. Nicméně admin a autor projektu jsi ty, takže pokud cítíš, jako že Infernape na překapávači nemá co dělat, asi nemám prostředky tě přesvědčit o opaku. -- Infernape na stránce rozhodně nezamýšlel trollit, prostě je to malý kluk, co internet má doma jen občas a neví pořádně, jak to na něm chodí. Proto tě žádám, abys mu účet vrátil. Děkuji.
[100] Vložilo Sanky dne 28.01.2017 v 21:08:52, OdpovědětIP hash: 4ae8ebb0b88a7abb
[99] Dratini: Vzhledem k tomu, že se ke mě donesly stížnosti na to, že je návrhů příliš cítím potřebu nastavit někam laťku. Byl bych rád kdyby všichni účastníci projektu ho brali vážně, rozumněli anglicky a chápali věci v kontextu hry. Pokud se Infernape chce účastnit, rád bych to slyšel od něho a ne tlumočené od tebe...
[100] Sanky: Prekvapuje me, ze postupujes tak brutalne, ze se ani nesmazis dotycnemu dat nejake varovani s vysvetlenim a hned se maze ucet(!). To je jednani ktere obecne neschvaluji. Co se tyka klice, ten se proste bezne siri na srazech samozrejme jen mezi nami kteri se osobne zname, chapu ze toto ti muze vadit, asi si to nezduraznil dostatecne aby lide pochopili, ze si OPPRAVDU NEPREJES aby tam kdokoli ziskal pristup bez tveho vyslovneho svoleni - kazdopadne i ja ho ziskal od kamarada a kdyz uz mi ho rekl, nemel jsem potrebu te s tim dodatecne obtezovat. Tak ci tak, jsi majitel serveru a autor projektu - tudiz naprosto respektuji tve pravo jedat jak uznas za vhodne, avsak pokud to nekde funguje tak, ze tam po prvnim prohresku bez varovani hned mazou ucet, povazuji to za misto, ktere nechci z principu navstevovat. Zejmena kdyz se jedna o nekoho s kym se admin osobne videl a kdo tam rozhodne umyslne netrolil, nebyl sprosty atd...
[102] Vložil Dratini dne 28.01.2017 v 21:49:34, OdpovědětIP hash: fa5a782346d5e7d
[100] Sanky: Chápu, ale nemusel jsi mu to hned mazat. Mohl jsi ho třeba nějak upozornit, že některé věci nejsou vhodné, atd. Tady na PJZ se to taky hned nehrotí, když někdo napíše něco nevhodného. Příspěvky se sice editují a někdy i mazají, ale obvykle s vysvětlením. A rozhodně se tu nemažou celé účty. Jak si sám výše napsal, byly to drobné prohřešky, navíc neúmyslné, nešlo o nic tak hrozného. Takže ta reakce mi přišla zbytečně ostrá. Přece jsme kamarádi a tohle je tak trochu projekt pro naši komunitu, ne? -- Jinak já třeba nerozumím japonsky a origo pokémoni jsou v japonštině. Znamená to tedy, že nejsem kvalifikovaný člověk pro vymýšlení návrhů a hlasování? -- Pokud jde o mě: omlouvám se, že jsem Infernapovi poskytnul heslo, které defacto bylo soukromé. Na svou obhajobu říkám, že i já jsem ho od někoho dostal (aniž by mi bylo zdůrazněno, že ho nesmím dávat bez tvého souhlasu jiným lidem v komunitě). Nebyla to ale Infernapova chyba. V úterý na 3P sraze Infernapovi zavoláme a on se ti k tomu zájmu o projekt vyjádří sám. Dobře?
[103] Vložil Roudy dne 28.01.2017 v 22:03:35, OdpovědětIP hash: b115b49af067da07
Nic proti, ale dítě bez znalostí, které ani pořádně neví co dělá, tam nemá co dělat.
And tonight we can truly say... |
Souhlasím se Sankym a Roudym řekli v podstatě všechno za mě, takže bych se jen opakoval.
Doplním ještě, že projekt není IMHO určen k tomu, aby se tam děcka chodila vyblbnout, na to existují jiné věci, ale projekt překapávače by měl být brán vážně a na základě toho usuzuji, že je nutné, aby ten, kdo se projektu účastní měl nějaké to know how a cit pro jazyk. Tady fakt nejde o to, že je někdo něčí kamarád tak mu prostě umožní na tom dělat. Jde o to, že ti lidé, kteří to mají dělat, tak by skutečně měli být určitým způsobem kvalifikovaní. Samozřejmě o nic nejde, je to nadšenecký projekt, ale podle mého skromného názoru vpouštění lidí, kteří nemají cit a neberou projekt vážně výrazně snižuje kvalitu projektu.
Čili to byla pravděpodobně Sankyho motivace Infernapa ihned smazat. Když k tomu připočteme, že heslo k překapávači nebylo volně šiřitelné, dostáváme se do bodu, kdy bylo smazání účtu bez varování téměř zcela oprávněné.
Nicméně souhlasím s Dratinim v tom, že Infernape by se k tomuto měl vyjádřit Sankymu, aby Sanky zjistil jeho postavení k projektu a podle toho usoudil, zda mu umožnit přkeládat. Dle mého názoru však Infernapův jazykový cit (jak českého tak anglického jazyka) není dostatečně vyvinutý, aby Infernape mohl spolehlivě odvádět nějaké výkony, které by projekt jakkoliv posouvaly.
[105] Vložil Dratini dne 28.01.2017 v 22:55:41, OdpovědětIP hash: fa5a782346d5e7d
[103] Roudy: To podle mě nemají ani někteří jiní lidé, kteří do projektu přispívají.
And tonight we can truly say... |
[105] Dratini: Ano s tím bohužel také nezbývá než souhlasit.
[107] Vložilo Sanky dne 28.01.2017 v 23:44:32, OdpovědětIP hash: 4ae8ebb0b88a7abb
Účet jsem nesmazal, pouze deaktivoval. Byla to první reakce kterou jsem učinil vzhledem k okolnostem v postu [98]. Za to, že jsem nedal vysvětlení se omlouvám, jsem na akci s RetroHernou v Bratislavě a vzhledem k hektičnosti situace mi to vypadlo z mysli. Rovněž tak se omlouvám že jsem nezdůraznil fakt o klíči. Toleroval jsem registrace lidí, co dobře znám a kterým důvěřuji, že budou přispívat kvalitně, necítil jsem potřebu to nějak hrotit. Více či méně ale jde o to, co psal CoolGrovyle. Kapépří je sice "jen" projekt mezi kamarády, ale pokud má někdy mít nějakou šanci, že bude dokončen, musí se brát trochu vážně. Opravdu nerad nesu břemeno toho že bych dělal nějakého rozhodčího mezi tím, kdo může přispívat a kdo ne, budu proto ještě přemýšlet jak k tomu přistupovat a budu rád i za názory ostatních kteří by rádi viděli hru Pokémon Red v češtině. Infernapovi se omlouvám za razantní jednání. Nejpozději v pondělí mu napíšu mail a můžeme se pobavit. OT: Na 3P bohužel nebudu, vracím se v pondělí domů a hned ve středu mám zkoušku na kterou zatím nic neumím. Zpráva byla změněna dne 28.01.2017 v 23:54:32
[107] Sanky: OK, v pohodě, díky za vysvětlení. Už bych to dál tady neřešil, můžeme probrat na nějakém dalším sraze, kde budeš. Zpráva byla změněna dne 29.01.2017 v 00:16:17
[109] Vložil Dratini dne 29.01.2017 v 00:41:26, OdpovědětIP hash: fa5a782346d5e7d
Už to bude rok od začátku prací na Kapépří. Těším se na první veřejný release romky :3
Práce na projektu pokračuje. Platforma překapávače byla modernizována a doplněna o mnoho kvality of život vylepšení. Kapépří má přes 2500 návrhů a je tak připravené se dostat do finalizace termínů a překlad samotného textu hry. To je ale to nejsložitější, jak zorganizovat překlad takového objemu textu. A proto vznikl sesterský projekt "Začněte den s Linkem", součást známé série "Vyprávění o Zeldě". Menší objem textu skvěle naznačí problémy, které bude potřeba řešit pro pozdější rozsáhlejší projekty a zároveň dodá motivaci dokončené práce. Oprašte tedy svoje staré účty, nebo se přidejte jako noví řemeslníci překladatelství a podílejte se s námi na kvalitních překladech herních legend. Vše funguje tak, jak jste na to zvyklí, jen u textů je formát tzv. revizí. V případě, že máte představu jak vylepšit překlad, nejdříve ho proberte v komentářích a až po vzajmné shodě se objeví v nové revizi. Stránka je nově zde.
[111] scyther-grovyle: Stále hledáme pomoc, mimochodem. Nebojte se přidat :3
simavok |
[113] Vložil simavok dne 13.08.2018 v 19:59:05, OdpovědětIP hash: 6582fa10510177e9
Funguje ještě projekt? Rád bych se zapojil.
[114] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 30.08.2018 v 05:05:55, OdpovědětIP hash: d4f0efa59e3e4d2b
taky, písněte mi na texh65@gmail.com jestli ještě fungujete
PJZ obecně funguje, ale tenhle projekt byl závislý na čase konkrétních lidí a co vím, Sanky toho má teď nad hlavu. Takže komunikace trochu vázne.
simavok |
[116] Vložil simavok dne 31.08.2018 v 19:06:42, OdpovědětIP hash: 6582fa10510177e9
A nešlo by prosím alespoň udělit klíč k Překapávači, abych mohl ohodnotit návrhy překladů a popřípadě přidal své? Díky za info.
[116] simavok: to asi jo.. zeptám se Sankyho, nechci ho poskytovat bez jeho souhlasu.
simavok |
[118] Vložil simavok dne 04.09.2018 v 19:03:52, OdpovědětIP hash: 6582fa10510177e9
[117] lisakVUK: Díky moc!
Přidat příspěvek
|
|