Poke #1 Poke #2 Poke #3 Poke #4
Forum Chat

Fórum

Pokámen
~ hra s pokémony založená na Kámen-nůžky-papír ~

John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[1] Vložil John Beak dne 06.06.2014 v 02:29:36, Odpovědět
IP hash: 5e9547743a81956b

Na základě podnětných připomínek od VUKa a ostatních jsem vyrobil novou verzi pravidel. Moje volba terminologie překrývající se s TCG byla nešťastná. Většinu formulací definic jsem nahradil výčtem příkladů.

Pracuji na obrázkových příkladech, ze kterých to snad už všem bude jasné.

Zároveň jsem ve snaze zjednodušit a vyvážit hru změnil výpočet zranění.

Budu potřebovat otestovat vyvážení současné verze.

Pokámen

v5.0 | 2015-03-17

Pravidla

Typy karet

Výběr

Karty výběru má trenér v ruce.

Trenér je používá v každém kole k výběru akce. Karty nejdřív vyloží lícem dolů, aby soupeř neviděl výběr. Když mají oba vybráno, karty výběru současně otočí. Následně se vyhodnotí útoky a hráči si vezmou karty výběru zpátky do ruky.

  • výběr pokémona (1 = aktivní, 2-6 = stáhnout na koho)
  • výběr útoku (typ útoku)

Příklad:

1

3

6

Fire

Ice

Pokémon

Karta pokémona reprezentuje jednoho pokémona. Všichni pokémoni jednoho druhu mají stejné schopnosti. Typy pokémonů se berou z hlavní série videoher.

Pokémoni leží na stole. Na začátku lícem dolů. Otáčí se, když přijdou poprvé do hry.

  • každý má 5 HP
  • jednotypový má jeden dvouhvězdičkový útok svého typu
  • dvoutypový má dva jednohvězdičkové útoky svých typů

Příklad:

Pikaču
obrázek
Electric
★★
???
☆☆

Bulbasaur
obrázek
Grass
Poison

Hra

Začátek hry

  • pokémony lícem dolů, aktivního dopředu, k těm na lavičce přidat označení

Průběh tahu

  1. Trenéry lícem dolů (výběr pokémona, útoku)
  2. Otočit trenéry (všichni hráči naráz)
  3. Stahování pokémonů
  4. Otočit pokémony (je-li třeba)
  5. Útoky, výpočet zranění
  6. Nasazení pokémonů na místo vyřazených (kdo žádné nemá, prohrál hru)
  7. Trenéry zpátky do ruky
  8. Označení lavičky ke staženým

Výpočet zranění

Při výpočtu zranění se využívá tabulka efektivity z hlavní série videoher.

  • super effective ubere 3, nebo 2 pokud má horší efektivitu nebo stejnou a méně hvězdička
  • neutrální ubere 2, nebo 3 pokud jsou oba neutrální a má víc hvězdiček
  • not very effective ubere 1, nebo 2 pokud má lepší efektivitu nebo stejnou a víc hvězdiček
  • pokud by se pokémoni vyřadili navzájem, jako první zaútočí ten s méně zbylými HP a vyřadí soupeře, než ten stihne zaútočit

Tady končí pravidla. Dál už číst nemusíte.

Motivace

...aneb co jsem se snažil vytvořit a proč.

V únoru 2014 jsem přišel s myšlenkou udělat hru s pokémony založenou na Kámen-nůžky-papír, kterou si může zahrát každý doma s (pokémon) kartami.

Druh hry

  • pokéhra založená na Kámen-nůžky-papír
  • souboje založené na pokémonech

Potřeby

  • každý může hrát doma s (pokémon) kartami
  • k hraní stačí karty (+ počítadla zranění)

Vlastnosti hry

  • hra vždy skončí (nezacyklí se)
  • stahování je smysluplná strategie
  • vyvážená síla útoků
  • i neefektivním útokem lze vyřadit pokémona
  • jednoduchá pravidla
  • přehledná hrací plocha
  • předpokládaná délka jedné hry do 5-10 minut
  • pokud možno co nejméně karet potřeba pro hru

 

Zpráva byla změněna dne 23.04.2015 v 10:43:18



[2] Vložil Kochta dne 06.06.2014 v 15:27:11, Odpovědět
IP hash: a1d42dd1af0ad19c

Meh



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[3] Vložil John Beak dne 06.06.2014 v 15:47:24, Odpovědět
IP hash: 5e9547743a81956b

[2] Kochta: Gang signs origin explained. Dattebayo.

Edit: Typo.

 

Zpráva byla změněna dne 13.01.2015 v 04:17:10



[4] Vložila behold3r dne 12.06.2014 v 23:22:31, Odpovědět
IP hash: f675c0ba9727d9a5

Dneska jsem využil příležitosti naučit se a zahrát si (ne vyloženě v tomto pořadí) Pokámen. Co jsem si tím ujasnil:

• Složitost hry vychází z toho, jaké karty (či alternativy karet) se k hraní použijí

• John Beak neumí sepsat pravidla s ohledem na pochopitelnost

• Jedná se o adaptaci Pokémoních videoher, která ze všech nevideoherních adaptací nejpřesněji zachycuje ducha soutěžního hraní

• John Beak nezná typy pokémonů z 2. generace



[5] Vložil madvorak dne 15.06.2014 v 22:52:14, Odpovědět
IP hash: 89bb16ebee80f7a1

[1] John Beak: nápad je to určitě zajímavý. Pravidla jsou sepsána pěkně. Hru bych si chtěl vyzkoušet, až bude IRL příležitost.



dvojaja10
[6] Vložil dvojaja10 dne 17.06.2014 v 14:50:11, Odpovědět
IP hash: 89bb16ebee80f7a1

Souhlasím s madvorakem a taky bych si to chtěl někdy vyzkoušet.



dvojaja10
[7] Vložil dvojaja10 dne 17.06.2014 v 14:53:10, Odpovědět
IP hash: 89bb16ebee80f7a1

[4] Behold3r: John Beak umí pravidla sepsat (alespoň dle mého názoru) lépe, než jsou většinou na krabicích/návodech "obyčejných" her.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[8] Vložil John Beak dne 17.06.2014 v 15:25:22, Odpovědět
IP hash: 5e9547743a81956b

Co jsme testovali s Behold3rem, pořád to bylo trochu zdlouhavé. Krom hledání typů, což se dá obejít tím, že je po ruce pokédex, mi přišlo jako největší zdržení rozložení a přesouvání desítek karet.

Jediná alternativa, která mě napadá, je mít všechny karty kromě aktivního pokémona v ruce. Pak by ale bylo potřeba mít každého pokémona šestkrát.

[5] madvorak: Jasně. Přijď na sraz. Ale radši to hlaš předem, abych přišel i já ;)

[7] dvojaja10: Dával jsem si pozor na to, aby byla všechna pravidla napsána jednoznačně. To občas vede ke zdlouhavým formulacím, které mají tendenci běžné lidi odradit.

Stejní lidé ale mají také tendenci si domýšlet nekompletní znění pravidel a pak se třeba velice diví, když u Člověče, nezlob se! (kde to v pravidelch v krabici není explicitně napsáno) házím kostkou tak, abych měl jiné pravděpodobnosti, než jednu šestinu na všechno ;)

IMO je menší zlo hru nehrát, než ji hrát špatně.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[9] Vložil John Beak dne 13.01.2015 v 04:15:42, Odpovědět
IP hash: 5e9547743a81956b

Na základě připomínek a vlastních nápadů jsem trochu pozměnil základní pravidla a udělal novou verzi.

Do pravidel jsem tentokrát připsal i některé implikace, které by měly být zřejmé už z přečtení pravidel. Rovněž jsem pravidla nechal záměrně trochu otevřená (viz status beta), což se ošetří na základě testování, návrhů a připomínek, před vydáním finální verze.

-

Pokámen 2015: Hidden Power

v4.0 beta | 2015-01-12

Pravidla

Typy karet

Trenér (8x)

  • v ruce
  • 6x výběr pokémona (aktivní, nebo stáhnout na koho)
  • 2x výběr útoku (první nebo druhý)

Pokémon (6x)

  • na stole
  • 5 HP
  • útok (typ 1)
  • útok (typ 2) nebo Hidden Power u jednotypových
  • jeden z útoků je posílený (nesmí být Hidden Power)
  • otáčí se, když útočí

Energie (6x)

  • u pokémona
  • určuje, který útok je posílený, nebo typ Hidden Power u jednotypových
  • otáčí se, když je potřeba k výpočtu zranění (vždy kromě jednotypových používajících jejich první útok)

Hra

Začátek hry

  • pokémony lícem dolů, ke každému jednu energii lícem dolů

Průběh tahu

  1. Trenéry lícem dolů (výběr pokémona, útoku)
  2. Otočit trenéry (všichni hráči naráz)
  3. Stahování pokémonů
  4. Otočit pokémony a energie (je-li třeba)
  5. Útoky, výpočet zranění
  6. Nasazení pokémonů na místo vyřazených (kdo žádné nemá, prohrál hru)
  7. Trenéry zpátky do ruky

Pořadí útoků

  1. Aktivní s 1 HP
  2. Aktivní
  3. Vyměněný s 1 HP
  4. Vyměněný

  • pokémoni se stejnou prioritou útočí naráz (mohou se tedy třeba vyřadit navzájem)

Výpočet zranění

  • základní síla 2
  • +1 super effective (každý typ)
  • +1 posílený
  • +1 s 1 HP
  • -1 not very effective (každý typ)
  • x0 imunita
  • minimum síla 1 (vždy ubere aspoň 1, i kdyby vycházelo míň)

-

Prosím, dejte vědět, jestli vám to teď přijde srozumitelnější (pro srovnání jsem nechal v prvním příspěvku i starou verzi pravidel).

Mělo by smysl udělat nějaké příklady s obrázky?

Rád bych hru otestoval ve středu na 3P srazu. Přinesu si nějaké karty s pokémony z první generace na testování, ale pokud chcete mít volnou ruku ve výběru pokémonů, připravte si vlastní.

Edit: Formátování.

Edit: Schoval jsem pravidla, protože už nejsou aktuální.

 

Zpráva byla změněna dne 17.03.2015 v 22:54:52



lisakVUK
[10] Vložil lisakVUK dne 16.01.2015 v 23:57:22, Odpovědět
IP hash: 96f193d9dc2151f4

[9] John Beak: IMHO by mělo smysl v první řadě zdůraznit pár věcí. Ač se v pravidlech používají pojmy jako Pokémon, energie, trenérská karta a hru lze hrát s kartičkami z PTCG, významy těchto karet jsou jiné a bez dalšího vysvětlení je to velmi matoucí.

Pokémon - kartička Pokémona, ze které je důležitý vlastně jen jméno Pokémona. HP a útoky z karty se vůbec neberou, dokonce ani typ (typ/typy má Pokémon stejné jako ve videohrách - takže si to holt musíte pamatovat, nebo někde ověřit).

Energie je eneretická karta, která ale funguje jinak než v klasickém TCG. Pro útok se používá jen jedna a je jich stejný počet jako možných typů Pokémona. Typy, které mebyly v TCG vydány (př. létající, broučí atd..) je třeba tedy vyrobit, nebo něčím nahradit).

Trenérská karta je libovolný trenér z PTCG, který ovšem nemá efekt na kartě definovaný (je tedy jedno, jaká trenérská karta bude zahrána), ale ve hře funguje jen jako jakýsi "zástupce".

Podle mě by bylo dobré pro tuhle hru vyhtovit vlasní set karet. Neboť hrát ji s jinými kartami je jednak dost matoucí a mimo to i náročné (kdo si pamatuje typy všech Pokémonů?). Musím říct, že než mi to J.Beak vysvětlil na ICQ, vůbec jsem hru nechápal.

 

Zpráva byla změněna dne 17.01.2015 v 11:49:35



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[11] Vložil John Beak dne 17.03.2015 v 22:51:19, Odpovědět
IP hash: 5e9547743a81956b

Na základě podnětných připomínek od VUKa a ostatních jsem vyrobil novou verzi pravidel. Moje volba terminologie překrývající se s TCG byla nešťastná. Většinu formulací definic jsem nahradil výčtem příkladů.

Pracuji na obrázkových příkladech, ze kterých to snad už všem bude jasné.

Zároveň jsem ve snaze zjednodušit a vyvážit hru změnil výpočet zranění.

Budu potřebovat otestovat vyvážení současné verze.

Pokámen

v5.0 | 2015-03-17

Pravidla

Typy karet

Výběr

Karty výběru má trenér v ruce.

Trenér je používá v každém kole k výběru akce. Karty nejdřív vyloží lícem dolů, aby soupeř neviděl výběr. Když mají oba vybráno, karty výběru současně otočí. Následně se vyhodnotí útoky a hráči si vezmou karty výběru zpátky do ruky.

  • výběr pokémona (1 = aktivní, 2-6 = stáhnout na koho)
  • výběr útoku (typ útoku)

Příklad:

1

3

6

Fire

Ice

Pokémon

Karta pokémona reprezentuje jednoho pokémona. Všichni pokémoni jednoho druhu mají stejné schopnosti. Typy pokémonů se berou z hlavní série videoher.

Pokémoni leží na stole. Na začátku lícem dolů. Otáčí se, když přijdou poprvé do hry.

  • každý má 5 HP
  • jednotypový má jeden dvouhvězdičkový útok svého typu
  • dvoutypový má dva jednohvězdičkové útoky svých typů

Příklad:

Pikaču
obrázek
Electric
★★
???
☆☆

Bulbasaur
obrázek
Grass
Poison

Hra

Začátek hry

  • pokémony lícem dolů, aktivního dopředu, k těm na lavičce přidat označení

Průběh tahu

  1. Trenéry lícem dolů (výběr pokémona, útoku)
  2. Otočit trenéry (všichni hráči naráz)
  3. Stahování pokémonů
  4. Otočit pokémony (je-li třeba)
  5. Útoky, výpočet zranění
  6. Nasazení pokémonů na místo vyřazených (kdo žádné nemá, prohrál hru)
  7. Trenéry zpátky do ruky
  8. Označení lavičky ke staženým

Výpočet zranění

Při výpočtu zranění se využívá tabulka efektivity z hlavní série videoher.

  • super effective ubere 3, nebo 2 pokud má horší efektivitu nebo stejnou a méně hvězdička
  • neutrální ubere 2, nebo 3 pokud jsou oba neutrální a má víc hvězdiček
  • not very effective ubere 1, nebo 2 pokud má lepší efektivitu nebo stejnou a víc hvězdiček
  • pokud by se pokémoni vyřadili navzájem, jako první zaútočí ten s méně zbylými HP a vyřadí soupeře, než ten stihne zaútočit

 

Zpráva byla změněna dne 17.03.2015 v 23:30:37



[12] Vložila behold3r dne 13.08.2016 v 22:23:43, Odpovědět
IP hash: b2bedef06f2a4f84

Je škoda, že nedošlo letos na čundru na turnaj v Pokámenu, na který jsme se všichni těšili. Navrhuji vyhlásit turnaj jako samostatnou akci ve vlastních prostorách.


Každopádně mě mrzí, že John za název hry definitivně vybral zrovna Pokámen, když obě zbylé alternativy, Popapír a Ponůžky, zní mnohem lépe. Doufám, že se tak budou jmenovat alespoň budoucí rozšíření hry.



...
[13] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 14.08.2016 v 09:31:24, Odpovědět
IP hash: e1b0478d4ca801ed

ponůžky :')



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[14] Vložil John Beak dne 14.08.2016 v 12:07:21, Odpovědět
IP hash: 6a9b985f168657f5

Když jsem přemýšlel, jak to pojmenovat anglicky, napadlo mě "Rock, Paper & Scizors", což se česky řekne právě Ponůžky.

Ale nesedí mi to k tomu, že bych si to teď chtěl zahrát podle mechaniky první generace.



Přidat příspěvek

Přezdívka:
Heslo:

Registrace není povinnou podmínkou, v případě, že vyplníš jen přezdívku (bez hesla), uloží se zpráva anonymně. Pro časté přispívání doporučujeme se zaregistrovat a zvolit netriviální heslo - a předejít tak možnosti krádeže identity.


Credist  
Pokémon © Nintendo 1995-2024
Webdesign by Akela Taka 2001-2024
Novinky
Credits Novinky